Heeft u een klacht? Blijf er niet mee rondlopen

  1. Bespreek uw klacht met uw verloskundige

    Het is belangrijk dat u zich goed voelt bij uw verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om u en uw kindje goed te begeleiden. Zit u met vragen ? Met twijfels?  Bent u ergens ontevreden over ? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar ook als u er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of u geruststellen. Of op een manier gaan werken waar u zich prettiger bij voelt.

    We maken graag een aparte afspraak met u. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als u het lastig vindt om het gesprek te voeren, kunt u iemand die u vertrouwt meenemen naar dit gesprek.


  2. Schakel een klachtenfunctionaris in

    Wilt u meer weten over uw rechten of wilt u advies ? Of wilt u uw klacht eerst met iemand anders bespreken ? Of vindt u het prettig als iemand u helpt bij het indienen van een klacht ? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris.De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met u waarover u ontevreden bent en wat u zou willen bereiken met uw klacht. Zij adviseren u wat u kunt doen. Ze helpen u ook om het gesprek met ons aan te gaan als u dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan u en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

    Contact met de klachtenfunctionaris

    Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl

    De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvangt u van ons bericht wat we hebben gedaan met uw klacht.

    Als u er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u uw klacht voorleggen aan d Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

    Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie Verloskunde.

Zwangerschap

Zwangerschap

Een zwangerschap is een periode van grote lichamelijke en emotionele veranderingen. Elke vrouw ervaart deze anders.

Bevalling

Bevalling

Elke bevalling is anders en elke vrouw beleeft dit op haar eigen manier.

Kraambed

Kraambed

Het kraambed is de periode van de eerste tien dagen na de bevalling. Ook hierin begeleiden wij je de eerste dagen.

1e jaar ouders

1e jaar ouders

Het eerste jaar als ouders is intensief. Er zijn heel veel veranderingen, fijn om deze ervaringen samen met andere pas-bevallen vrouwen te delen.

Nieuws
Bevalling in een bad
Nieuws
Anja de Putter

Anja de Putter

Marjan Lindenbergh

Marjan Lindenbergh

Jasmijn Honkoop

Jasmijn Honkoop

Agnes Schrevelius

Agnes Schrevelius

Janneke Koppejan

Janneke Koppejan

Lisa van Zitteren

Lisa van Zitteren

Grote avonturen

beginnen klein

Altijd bereikbaar

Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt bellen naar nummer 0113-503842. Wanneer er niet opgenomen wordt, hoor je een antwoordapparaat met het nummer van de dienstdoende verloskundige. Je kunt dit altijd bellen voor het maken van een afspraak, voor vragen of voor verloskundige hulp.